5 Sebab Mengapa Anda Kena Melancong Seorang Diri Pada Usia 20-an anda

Photo Source : Pejey Hsm
Jika anda pernah terfikir untuk pergi melancong seorang diri secara solo, lakukanlah. Ianya akan menjadi pengalaman terhebat di dalam hidup anda. Ada suka duka yang akan anda tempuhi. Dan poin utama di sini ialah, tiada umur yang sesuai melainkan umur 20-an anda untuk anda melancong seorang. Ini 5 sebab mengapa anda kena melancong seorang diri pada usia 20-an.

1. ANDA BELAJAR BANYAK BENDA


Melancong seorang berbeza dengan melancong bersama keluarga dan kawan-kawan anda. Melancong seorang akan membuatkan anda tahu apa yang anda suka dan apa yang tidak tanpa mendengar suara orang lain


2. ANDA ADA MASA


Ya, usia 20-an merupakan usia yang ideal untuk anda pergi melancong. Mesti anda terfikir bila masa nak belajar, mencari kerja dan sebagainya? Ya. Anda sebenarnya ada masa. Percayalah. Selepas usia 20-an, anda akan disibukkan dengan hal-hal keluarga dan kerja. Maka, ambil kesempatan di usia 20 an anda.


3. ANDA ADA TENAGA


Bayangkan, usia 60 anda melakukan bungee jump? Mesti tak dapat bukan. Maka, usia 20 an anda merupakan masa di mana anda bertenaga dan mampu melakukan semua aktiviti yang anda mahu. Di samping itu, dengan melancong berseorangan, anda tidak akan terikat dengan aktiviti yang anda tidak mahu lakukan.

4. KELUAR DARI ZON SELESA


Ya, keluar dari zon selesa anda. Cuba untuk berubah dan beradaptasi dengan situasi yang baru.

5. ANDA AKAN PULANG MENJADI SEORANG YANG LEBIH BAIK


Percayalah, selepas anda pulang dari melancong, anda akan dapat sesuatu yang akan menjadikan anda lebih baik dan terdapat satu perasaan tu, yang susah untuk diungkapkan. Anda melanconglah secara solo, dan anda akan tahu.

1 comment... add one now

Rammizan Ramli Rammizan Ramli 28 April, 2016
pompuan dok diam2 kat rumah elok la.

HimpunanCeritaLawak tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri